Quebec city in de provincie Québec - Reisverslag uit Québec, Canada van Jorge/Saskia Mendez/Steenbakkers - WaarBenJij.nu Quebec city in de provincie Québec - Reisverslag uit Québec, Canada van Jorge/Saskia Mendez/Steenbakkers - WaarBenJij.nu

Quebec city in de provincie Québec

Blijf op de hoogte en volg Jorge/Saskia

03 Mei 2014 | Canada, Québec

We hebben niet zo'n goede nacht gehad. Tegen ons is gezegd dat het verboden is te roken in de kamers. Daarom moesten wij ook 200,00 dollar borg betalen. Onze buurman dacht daar blijkbaar anders over. Via de ventilator in de douche kwam de blowlucht onze kamer binnen. Daarnaast kwamen er om 04:15u een groep jongere bij ons motel aan, die ruim een half uur voor ons motel een hoop kabaal hebben staan maken. Gelukkig verbleven wij hier maar voor 1 nacht en vertrokken wij al vroeg richting Québec.
Onze rit duurde ruim 2 en een half uur. Tussendoor hebben wij ontbeten bij Tim Hortons. Dit is een Canadees Fastfoodketen, die zich specialiseerd in koffie en donutsen.
We hebben onderweg een lange tijd in de file gestaan waardoor wij om 13:00 uur in Lévis bij ons hotel Econo Lodge aankwamen. Gelukkig mochten wij al eerder inchecken. Bij de receptie kregen wij informatie over Québec en over het vervoer er naar toe. We zijn met de auto naar de Ferry in Lévis gereden, daar hebben wij onze auto geparkeerd en zijn wij met de Ferry naar Québec gevaren.
De stad Quebec (Frans: Québec) is de hoofdstad van de Canadese gelijknamige provincie.
De stad ligt op de Kaap Diamant ( top van de berg) aan de oever van de Saint Lawrencerivier, die bij de stad een breedte van 800 meter bereikt. De stad heeft een haven aan de Saint Lawrencerivier en nijverheden verwerken producten uit de omgeving zoals hout. Quebec city is een stad die door een 4,6 kilometer lange muur wordt omgeven.
Wij hebben als eerste de Chateau Frontenac bekeken. Dit is een opvallende bezienswaardigheid op de punt van de ‘Kaap Diamant’. Het is een hotel uit 1893 in de stijl van een kasteel. Ook hebben wij het parlementsgebouw bekeken en het ford Citadelle de Québec.
Het oude Quebec City is ook echt betoverende. Er zijn hier verkeersvrije straten in het historische Quartier Petit Champlain. Hier hebben wij gewinkeld in de gezellige kleine winkeltjes en een Canadees biertje op in een Canadese bar. Terug zijn we ook weer met de Ferry gegaan.
Bij een supermarkt dichtbij het hotel hebben wij boodschappen gehaald dit hebben wij lekker in ons hotel opgegeten. Het was weer een leuke gezellige dag