Newyork, Philadelphia en Fairfax - Reisverslag uit Fairfax, Verenigde Staten van Jorge/Saskia Mendez/Steenbakkers - WaarBenJij.nu Newyork, Philadelphia en Fairfax - Reisverslag uit Fairfax, Verenigde Staten van Jorge/Saskia Mendez/Steenbakkers - WaarBenJij.nu

Newyork, Philadelphia en Fairfax

Blijf op de hoogte en volg Jorge/Saskia

26 April 2014 | Verenigde Staten, Fairfax

Vanmorgen waren we al om 4 uur wakker, dit komt waarschijnlijk omdat we gisteravond al om 19:30 u naar bed gingen. Om 7:30 u zaten we aan het ontbijt, waardoor wij om 8:30u de shuttle bus konden nemen naar het airport. Om onze huurauto op te halen. Om 9:00u stonden wij in de rij bij Budget. Helaas konden wij onze auto niet meenemen, omdat wij hem pas om 10:00u hadden gereserveerd. Daarom eerst maar bij de Starbucks koffie gedronken. Toen we terug kwamen bij Budget hebben we ruim een uur op onze auto staan wachten. Het was heel druk en we kregen in eerste instantie een veelte kleine auto mee. Uiteindelijk is het een Ford explorer geworden :).
Daarna zijn wij een Tom Tom en boodschappen gaan halen. Toen we dat binnen hadden zijn we naar Philadelphia gereden. Wat is dit een mooie, gemoedelijke stad.
Hier hebben wij een bezoekje gebracht aan de Liberty Bell en de Independence Hall.
De Liberty Bell is een beroemde en historische klok in Philadelphia. De klok is een van de meest bekende symbolen van de Amerikaanse Onafhankelijkheidsoorlog en staat bekend als symbool voor de vrijheid in het algemeen. De Liberty Bell is gehuisvest in een paviljoen gelegen tegenover Independence Hall in Philadelphia.
Volgens de overlevering werd de klok op 8 juli 1776 geluid om de burgers van Philadelphia samen te roepen voor het voorlezen van de Declaration of Independence.
In de 19e eeuw ontstond er een scheur in de klok. De huidige brede scheur is het resultaat van verscheidene reparatiepogingen.
Independence Hall is een historisch gebouw die ook gehuisvest is in de stad Philadelphia. Hier werd op 4 juli 1776 de Amerikaanse Onafhankelijkheidsverklaring aangenomen.
Het State House of the Province of Pennsylvania, later Independence Hall geheten, werd gebouwd tussen 1732 en 1756 ten behoeve van het koloniale bestuur van Pennsylvania. Van 1775 tot 1783 werd er in het gebouw vergaderd door het tweede Continental Congress, dat de regering van Amerika vormde ten tijde van de Onafhankelijkheidsoorlog. George Washington werd er gekozen tot bevelvoerder van het Amerikaanse leger in 1775. In het gebouw werd in 1777 tevens het ontwerp voor de Amerikaanse vlag gekozen, werden in 1781 de Articles of Confederation (waardoor de 13 staten van Amerika samen een confederatie vormden) aangenomen en werd de Amerikaanse Grondwet in 1787 opgesteld.

Tegen de avond zijn we naar ons hotel gegaan, residence inn by marriott in Fairfax, in de staat Virginia. Het was echt een super mooi hotel. Onze kamer leek wel op een appartement zo groot en luxe. 's Avonds hebben we bij logan's een heerlijke steak en spare ribs op. Het was een geweldige eerste dag van onze nieuwe trip door Amerika.

• 28 April 2014 - 17:03

Nel:

Ik geniet weer van jullie mooie reisverslagen xxxma