2 augustus lake Mead - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jorge/Saskia Mendez/Steenbakkers - WaarBenJij.nu 2 augustus lake Mead - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jorge/Saskia Mendez/Steenbakkers - WaarBenJij.nu

2 augustus lake Mead

Blijf op de hoogte en volg Jorge/Saskia

02 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Las Vegas

2 augustus vandaag wilde wij naar Grand Canyon national park, maar toen wij op internet op zoek waren naar een camping kregen wij op de site een melding dat het noodweer was in de Grand Canyon. Het was onwijs aan het onweren en dan mag je niet in het national park aanwezig zijn. Daarom hadden wij besloten een dag in een hotel net buiten Las Vegas te verblijven. Eerst zijn we een kijkje gaan nemen bij de prawn shop in Las Vegas. Hier worden tv opnames gemaakt voor history channel. Hierdoor was het er onwijs druk. De mensen stonden buiten te wachten om naar binnen te gaan. Daarom zijn wij niet naar binnen gegaan. Het was wel leuk om het bedrijf is in het echt te zien. Het was een heel klein winkeltje dat hadden in niet verwacht.
Daarna zijn wij doorgereden naar de gun store. Hier wilde Jorge erg graag heen. Op tv bij Jokertjes Ja-woord had hij gezien dat je hier met verschillende wapens mag schieten. In Nederland mag je hier niet mee schieten. Hij heeft mogen schieten met een M4. 223, en een M249 saw, een sniper rifle en een sig sauer p226. Hij mocht met de wapens op verschillende schietschijven schieten. Hij vond het helemaal geweldig. De begeleiders deden het ook erg leuk, vol enthousiasme boden ze de schietsessies aan. Ik heb niet geschoten, waar ik achteraf erg veel spijt van had. Ik heb wel hele leuke foto's en filmpjes kunnen maken.
Vervolgens zijn wij een kijkje gaan nemen bij Leak Mead. Dit is een immens reservoir en het grootste kunstmatige meer in de Verenigde Staten. De totale lengte bedraagt 180 km, de oever is meer dan 1100 km lang. Het meer en zijn omgeving zijn uitgeroepen tot recreatiegebied. Lake Mead ligt daarom ook in een national park en aan het meer ligt een camping. Hier hebben wij ook geslapen. Toen we aankwamen was het er 41 graden. Het ligt 32 mile bij Las Vegas vandaan en het ligt ook middenin de woestijn. Nadat we klaar waren met het opzetten van de tent hebben we een duik genomen in Leak Mead.
's Avonds om 24:00 uur was het nog steeds 38 graden, daarom hebben we lang buiten naar de sterren liggen kijken. Toen wij besloten om naar bed te gaan en ik mijn slippers aan wilde doen , scheen ik gelukkig eerst even met mijn zaklamp op mijn slippers en zag daar een kakkerlak op zijn rug liggen. We kwamen niet meer bij, daar had ik mooi opgestaan. Jorge dacht toen laat ik even heel ons kampeerplek checken en ja hoor , het zat helemaal vol met kakkerlakken. Zelfs toen wij in de tent lagen liepen ze over de tent heen. We zijn maar snel gaan slapen. De volgende morgen was de kust weer veilig :).

• 09 Augustus 2013 - 08:31

Melanie:

Ben zo benieuwd naar de foto's straks.
    Klinkt nog steeds allemaal zo gaaf wat jullie doen en meemaken.
    Veel plezier nog!

XXX

• 09 Augustus 2013 - 12:52

Yen:

Zelfs La Cucaracha's is Amerika! Had je, je haarlak in de aanslag?!

XxxX love you!

• 10 Augustus 2013 - 14:54

Nel:

Hoi,Wat hebben jullie veel gezien prachtige hotels af en toe wat gewonnen en dan ook nog gaan schieten en al die kakkerlakken maar dat hoort erbij.wat zullen jullie genieten kus Ma

• 15 Augustus 2013 - 22:52

Yvonne:

ik zie je al staan met je slippers in je hand. Heerlijk dat rustgevende getikkel van die schatjes aan de buitenkant van je tent.