National park Yosemite - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Jorge/Saskia Mendez/Steenbakkers - WaarBenJij.nu National park Yosemite - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Jorge/Saskia Mendez/Steenbakkers - WaarBenJij.nu

National park Yosemite

Blijf op de hoogte en volg Jorge/Saskia

27 Juli 2013 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

27 juli National park Yosemite.

Vanmorgen zijn we om 6:45 uur met een cappuccino van Starbucks vertrokken richting Yosemite. Om 9:30 kwamen we aan. Gisteravond hadden we besloten om naar campground Tamarack flat te gaan. Dit is een first-come, first- served camping. Bij de ingang van de camping stond dat hij volgeboekt was, maar we waren toch zo brutaal om door te rijden. En ja hoor meteen plek, dichtbij de toiletten, met bbq en locker om je voedsel in te bewaren. In dit national park leven beren die aangetrokken worden door etenswaren van de mensen. Verder moesten we een envelop vullen met geld en een bon invullen waar wij onze gegevens op moesten schrijven. De bon moest aan de paal van ons plekje gebonden worden en de envelop moest in een speciale brievenbus. Op deze manier geef je aan dat je deze plek huurt voor 1 nacht of meerdere nachten. Wij blijven 1 nacht, want morgen willen we verder richting Sequoia National park.
We hebben snel de tent opgezet en het bed opgemaakt, zodat wij het park konden gaan bekijken. Al snel kwamen wij er achter, dat wij op een camping zaten, zonder water, stroom en hele vieze toiletten. Maar goed we waren blij dat wij wat hadden. Yosemite blijkt een heel druk bezocht national park te zijn. Zeker in de zomer en in het weekend.
Toen we klaar waren zijn we vertrokken naar Yosemite valley visite center. Daar hebben we de valley shuttle bus gepakt om Mirror lake en mount Watkins te bekijken. Onderweg hebben wij nog veel meer mooie meertjes, beekjes en bergen gezien. Terug zijn we gaan lopen naar de auto om zo nog meer mooie plekjes te zien. Met de auto zijn wij naar Curry Village gereden, hier hebben wij vlees voor de bbq en ijs gekocht om onze koelbox koud te houden. Rond 19:00 uur waren we terug bij onze camping. Jorge heeft toen lekker hamburgers gebakken.

• 30 Juli 2013 - 07:19

Janny:

Ojee vervelend van die toiletten en ook van de buren .
    Maar gelukkig maar voor 1 nachtje he ,hopelijk meer sucses met de volgende camping.
    Veeeeeeeeeeel plezier xxxxxxxxxxx

• 31 Juli 2013 - 00:34

Yen:

Gelukkig was je hier maar één nacht! Heb je wel deze vakantie nog echt gekrampeerd! Hihi...

Veel plezier nog jullie twee!!

(L) u

• 31 Juli 2013 - 07:47

Mama Nel Boz:

Dat was ff wat minder dan nou mijs veel succeet de verdere reis kussss van ons