Van Toronto -Algonquin provincial park- Arnprior - Reisverslag uit Algonquin Park, Canada van Jorge/Saskia Mendez/Steenbakkers - WaarBenJij.nu Van Toronto -Algonquin provincial park- Arnprior - Reisverslag uit Algonquin Park, Canada van Jorge/Saskia Mendez/Steenbakkers - WaarBenJij.nu

Van Toronto -Algonquin provincial park- Arnprior

Blijf op de hoogte en volg Jorge/Saskia

01 Mei 2014 | Canada, Algonquin Park

Vandaag hadden we weer een flinke reis op de planning staan. Van Toronto naar Algonquin Provincial Park was het ruim 4 uur rijden. Het waren bijna allemaal 60 of 80 km wegen. Aan het begin van het park zijn we bij het informatiekantoor gestopt. Hier hebben wij een krant gekregen waar alle informatie in stond over het park. Verder moesten wij geld betalen om het park in te mogen.
Algonquin is een provinciepark (beschermd natuurgebied) in de provincie Ontario in Canada.
Algonquin is met 7725 vierkante kilometer qua grootte het derde park in Ontario. Door deze grootte en door de relatief korte afstand tot de grote steden Toronto en Ottawa is Algonquin één van de meest populaire parken in de provincie.
Door het park loopt de Highway 60, waar de kans zeer groot is dat je één of meerdere elanden tegenkomt. Wij zijn daarom over deze weg gereden en zijn er inderdaad één tegen gekomen. Helaas was het maar voor korte duur. De eland was aan het drinken, zij wilde opzij stappen en viel om. Zij was te zwak om op te staan. Gelukkig kwam er redelijk snel een Ranger aan. Hij vertelde ons dat dit de natuur is en dat de elanden op dit moment erg zwak zijn en een aantal ziek, waaronder deze. Dit komt omdat het een hele strenge en lange winter is geweest. Met zeker een meter hoge sneeuw. Dit was te zien en te merken. Overal lag nog sneeuw en het was vandaag steen en steen koud. 3 graden, maar gevoelstemperatuur onder nul.
Ook lopen er in dit natuurgebied zwarte beren, wolven, verschillende soorten herten en bevers rond. Rondom de highway 60 zijn verschillende wandelroutes. Bij een aantal zijn we een kijkje gaan nemen. We hebben de routes niet afgemaakt, omdat het heel stil was in het natuurgebied. En de man bij de informatiecenter vertelde ons dat wij zeker een Moose (eland) tegen konden komen, omdat zij op dit moment vanuit het bos naar de meren toetrekken. Ook de andere dieren, konden we tegen komen. Het alleen wandelen was dus wel een risico.
Rond 16:00 uur zijn wij richting ons hotel gaan rijden. Dit keer hadden wij een Knights Inn , in Arnprior. Rond 20:00 uur kwamen wij daar aan. We zijn toen naar de supermarkt gegaan om iets te eten te halen. Daarna heerlijk naar bed, want het was een intensieve dag.