Toronto, staat Ontario - Reisverslag uit Toronto, Canada van Jorge/Saskia Mendez/Steenbakkers - WaarBenJij.nu Toronto, staat Ontario - Reisverslag uit Toronto, Canada van Jorge/Saskia Mendez/Steenbakkers - WaarBenJij.nu

Toronto, staat Ontario

Blijf op de hoogte en volg Jorge/Saskia

30 April 2014 | Canada, Toronto

Van de Niagara Falls zijn we vandaag vertrokken naar Toronto. Het regende hard en het was erg mistig. hierdoor konden we Toronto niet bekijken va de CN Tower. Hier baalde wij enorm van. We hebben wel kunnen bekijken zoals;
*Nathan Phillips Square is het plein voor de Toronto City Hall, genoemd naar de man die van 1955 tot 1962 burgemeester was van de stad. Voor de inwoners van Toronto is dit een ontmoetingsplaats, vooral voor de jongeren.
*De Old City Hall, het voormalige stadhuis van Toronto, is een prachtig voorbeeld van neoromaanse stijl. Het opende zijn deuren in 1899, nadat er tien jaar lang aan gebouwd was. Het monumentale gebouw, dat iets weg heeft van een kasteel. De architect van dit prachtige gebouw was Edward James Lennox. Een van de opvallendste elementen is de 103 meter hoge klokkentoren.
*De nieuwe City Hall van Toronto.1957 schreef het stadsbestuur van Toronto een prijsvraag uit voor het ontwerp van een nieuw stadhuis. Uit de meer dan 500 inzendingen werd uiteindelijk gekozen voor het idee van de Fin Viljo Revell. Het originele ontwerp heeft ervoor gezorgd dat de Toronto City Hall nu één van de meest prominente symbolen van de stad is. Het gebouw was klaar in 1964, maar straalt nu nog steeds moderniteit uit. Twee ongelijke torens van beton en glas buigen zich rond een centraal cirkelvormig gebouw, waar de gemeenteraad vergadert.
*Eaton Centre is het grootste overdekte winkelcentrum in het oosten van Canada. Met meer dan 1 miljoen bezoekers per week is het een topattractie in het centrum van Toronto. Het gebouw, het derde grootste van Canada, telt meer dan 300 winkels, verspreid over meerdere verdiepingen, en heeft een groot glazen dak. Het Eaton Centre heeft zelfs 2 eigen metrostations.
Rond 17:00 u zijn we terug naar ons hotel gegaan. Dit keer zaten we in Woodbine hotel and suites in Toronto. Het is echt een super mooi hotel met mooie sissi zalen :) :).
In de avond zijn we naar de film gegaan bij Cineplex cinemas. We hebben naar de film 'divergent' gekeken. Erg leuk! Daarna lekker terug naar het hotel en naar bed.