Amish country Lancaster. - Reisverslag uit Lancaster, Verenigde Staten van Jorge/Saskia Mendez/Steenbakkers - WaarBenJij.nu Amish country Lancaster. - Reisverslag uit Lancaster, Verenigde Staten van Jorge/Saskia Mendez/Steenbakkers - WaarBenJij.nu

Amish country Lancaster.

Blijf op de hoogte en volg Jorge/Saskia

28 April 2014 | Verenigde Staten, Lancaster

Vanmorgen zijn we na het ontbijt vertrokken van de staat Maryland naar de staat Pennsylvania. Hier hebben wij een bezoek gebracht aan Amish country, in Lancaster.
De Amish hechten zeer veel waarden aan hun doperse geloof, en aan een eenvoudig leven waarbij men bijna volledig zelfvoorzienend is wat betreft voeding en alledaagse benodigdheden. Verder is het erg belangrijk voor ze dat ze een hecht gezinsleven hebben en loyaliteit aan hun geloofsgemeenschap. Men plaatst zich bewust buiten de moderne wereld. De Amish wonen in agrarische gemeenschappen, nog grotendeels zoals men in de eerste helft van de 19e eeuw leefde, zonder veel moderne voorzieningen en met gebruikmaking van traditionele landbouwmethoden en ambachtswerk. Men draagt nog de eenvoudige plattelandskledij uit die tijd. Het leek echt of de tijd stil stond, toen wij met een excursie-bus door hun country reden. Verder hebben wij winkels, een boerderij, een school en de stallen van verschillende Amish gezinnen van binnen mogen bekijken. Het was een geweldige ervaring.
Na onze excursie zijn wij naar het plaatsje Danville gereden. In dit plaatsje hadden wij een hotel geboekt. We waren nog erg moe van onze trip door Washington, dus zijn we bij de Mac aan de overkant wat gaan eten en op tijd naar bed gegaan.