Washington DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jorge/Saskia Mendez/Steenbakkers - WaarBenJij.nu Washington DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jorge/Saskia Mendez/Steenbakkers - WaarBenJij.nu

Washington DC

Blijf op de hoogte en volg Jorge/Saskia

27 April 2014 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vanmorgen hebben we rustig aangedaan. We hebben uitgebreid ontbeten en een hotel gezocht voor de nacht. Het is hotel Best western Falls Church Inn geworden. Om 12 uur waren we daar. We kregen al meteen onze kamer en we kregen uitgebreid uitleg hoe wij met de auto en metro middenin Washington DC konden komen.
Toen we het metrostation uitkwamen stonden we meteen op de National Mall.
Anders dan de naam doet vermoeden hebben we het hier over een park. Dit nationale park ligt tussen het Lincoln Memorial en het Capitool in.
Na het park bekeken te hebben, hebben we ruim twee uur in Het National Museum of Natural History Rond gelopen. Dit is een natuurhistorisch museum aan de National Mall. Het museum maakt deel uit van het Smithsonian Institution. Dit museum behoord tot één van de grootste natuurhistorische collecties in de wereld. In dit museum worden er sinds 1910 artefacten, fossielen en levende dieren vanuit de hele wereld getoond.
De Dinosaur Hall vonden we echt indrukwekkend. We hebben verschillende constructies van dieren gezien die tot 200 miljoen jaar geleden leefden.
Het museum werd geopend in 1910. Het gebouw, ontworpen door Hornblower & Marshall in een neoclassicistische stijl, was het eerste dat werd gebouwd als deel van het McMillan Plan. Het staat aan de noordzijde van de National Mall, langs Constitution Avenue.
Daarna zijn we doorgelopen naar National Archives and Records Administration.
Voordat we naar binnen mochten, werden we helemaal gecontroleerd. We mochten absoluut geen foto's maken.
Het United States National Archives and Records Administration (NARA) of de National Archives is een onafhankelijk agentschap van de federale regering van de Verenigde Staten. Het NARA houdt zich bezig met het bewaren en archiveren van gouvernementele en historische documenten en opnames. Het is ook NARA's taak de publieke toegang tot deze gegevens groter te maken.
We hebben hier naar de De Bill of Rights, te Washington D.C. En de Rotunda for the Charters of Freedom met de belangrijkste documenten van de archieven bekeken.

Nadat we lekker op het gras in de national mall, een ijsje hadden gegeten, zijn we doorgelopen naar de Capitool.
Het Capitool op Capitol Hill zetelt het Amerikaanse Congres: de senaat en het Huis van Afgevaardigden. Het gebouw valt al van ver op door de enorme koepel met doorsnede van ongeveer 30 meter, waarop schilderingen staan van oud-presidenten Abraham Lincoln en Ulysses Grant. Deze koepel werd pas voltooid in 1863. In 1793 begon men met de bouw van dit reusachtige neoclassicistische gebouw. In 1812 werd Capitol Hill, net als het Witte Huis, deels verwoest door de Britten. Het Capitoll Hill wordt van het Witte Huis gescheiden door de National Mall.
Hierna zijn we helemaal naar de andere kant van de National Mall gelopen om het witte huis te bekijken. Het gebouw uit 1800 staat in het ‘President’s Park’ aan de Pennsylvania Avenue. Het is ontworpen door de Ier James Hoban. Er zijn over 6 verdiepingen verdeeld 35 badkamers, 132 kamers, 28 open haarden en meer dan 400 deuren.
Vandaar uit zijn we schuin over gestoken naar Het Vietnam Veterans Memorial. Dit is een nationaal oorlogsmonument, opgedragen aan de Amerikaanse soldaten die stierven in de Vietnamoorlog. Het bekendste deel van het monument is de Memorial Wall, twee lange zwarte granieten muren van 75 meter lang, ontworpen door Maya Ying Lin. De muur werd opgericht in 1982 en er staan alle namen op van de gesneuvelden in de oorlog. Iets verder staat een bronzen standbeeld, ‘The Three Soldiers’ genaamd, dat een iets traditioneler element moest toevoegen aan het moderne monument. Er lagen onwijs veel brieven en kransen van mensen die een persoonlijk bericht aan de soldaten schreven. Echt heel indrukwekkend.
Toen zijn we naar het Lincoln Memorial gelopen. Dit werd gebouwd ter ere van de 16de president van de Verenigde Staten, Abraham Lincoln, bevindt zich op de Nationall Mall. Het monument heeft de vorm van een Dorische tempel en werd geïnspireerd op de Tempel van Zeus in Athene. Binnen staat een groot marmeren standbeeld van de president, gemaakt door beeldhouwer Daniel Chester French. De eerste steen van het monument werd gelegd in 1915. Het gebouw heeft 36 pilaren, die symbool staan voor de 36 staten die bij Lincolns dood tot de VS behoorden. In het Lincoln Memorial gaf Martin Luther King zijn wereldberoemde ‘I have a dream’-speech.
Als laatste zijn naar het Washington Monument gelopen.
Deze obelisk wordt door de National Mall gescheiden van het Capitool. Hoewel het ontwerp van de hand van Robert Mills komt, is het pas dertig jaar na zijn overlijden voltooid. Weliswaar is het ontwerp op meerdere punten aangepast. De burgeroorlog die zich afspeelden tijdens de bouw heeft aan de vertragen meegeholpen.
Het monument is geplaatst om de eerste president George Washington te herdenken. De totale hoogte van het monument bedraagt bijna 169 meter.
Na dit allemaal gezien te hebben was het echt tijd om terug te gaan naar ons hotel. We waren helemaal op. Waardoor wij besloten een pizza te halen en lekker op de kamer op te eten.
Het was echt een hele bijzondere dag vandaag, een dag om nooit te vergeten. :) :) :)

• 30 April 2014 - 14:57

Tonia Nico Nel:

Wij reiIzen met jullie mee
    En genieten met jullie mee een dikke kus .