10 augustus Blythe, Mexicaanse grens en Seaworld - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Jorge/Saskia Mendez/Steenbakkers - WaarBenJij.nu 10 augustus Blythe, Mexicaanse grens en Seaworld - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Jorge/Saskia Mendez/Steenbakkers - WaarBenJij.nu

10 augustus Blythe, Mexicaanse grens en Seaworld

Blijf op de hoogte en volg Jorge/Saskia

10 Augustus 2013 | Verenigde Staten, San Diego

Het is echt super gaaf wat wij vandaag allemaal hebben meegemaakt en gezien. We zijn vanmorgen vroeg vertrokken vanuit het plaatsje Blythe. We wilde vandaag eindigen in San Diego. Dit kon op twee manieren of langs de Mexicaanse grens of meer door het binnenland. Wij vonden het leuker om langs de Mexicaanse grens te rijden, om te kijken of we daar weer een ander soort natuur zouden zien. Nou dat was er zeker! Omdat wij binnendoor reden, over rustige wegen, kwamen wij eerst een groep Californische Condors tegen, die op veel plaatsen met uitsterven worden bedreigd. Op de weg lag namelijk een dood dier, die zij heerlijk wilden opeten. Ongeveer een half uur later zagen we weer een aantal dieren op de weg. Jorge riep nog ' is dat nou een hond'. Aangezien we in een afgelegen gebied reden was dit best vreemd. Toen we dichterbij kwamen zagen wij dat het een coyote was, die samen met een aantal Condors een dood dier aan het opeten waren. Nog geen kwartier later reden wij ineens midden in een stuk woestijn. Er was gelukkig een punt om even onze auto te parkeren en een aantal foto's te maken. Samen met nog een gezin uit Nederland die op hetzelfde moment als wij aankwamen rijden, hebben wij daar een aantal foto's gemaakt.
Na een uur reden wij echt langs de Mexicaanse grens. Naar het plaatsje Jacumba. Er waren hier ook veel bergen te zien, maar op deze bergen lagen mega, mega grote stenen. Dit hadden wij nog niet eerder gezien. Erg mooi!
Rond 14:30 reden wij San Diego in. In de binnenstad zagen wij veel zwervers, erg vervelend om die mensen zo te zien tobben. We besloten om even naar Seaworld te rijden, om te kijken waar het was en om te kijken of wij daar in de buurt een hotel konden vinden. Morgen willen wij namelijk naar Seaworld.
Terwijl wij naar de ingang van Seaworld reden kwamen wij erachter dat wij niet meer terug konden. We moesten dus wel naar binnen. We waren daar om 15:30 uur, gelukkig was het park tot 22:00 uur open, dus we hadden tijd zat.
Bij de kassa hebben we combipassen gekocht, omdat wij van de week ook nog naar Hollywood Universal Studio's willen.
In Seaworld zijn we tot sluitingstijd gebleven. Het was in 1 woord geweldig. We hebben geweldige shows gezien met walvissen, orka's, zeeleeuwen, dolfijnen en vogels etc. De walvissenshow is nergens ter wereld te zien, dus dit was extra speciaal. De shows waren echt zo mooi in elkaar gezet, met muziek, zang, theater, dans etc. Ook de animatie vooraf aan de shows wars erg gezellig. Er was tijdens het wachten geen tijd om je te vervelen.
De afsluitshow was met de orka's en vuurwerk. Van deze show gaan we echt nog jaren nagenieten. Naast de shows waren er veel spelautomaten te vinden en kon je ook veel andere dieren bekijken, zoals haaien, ijsberen, pinguïns etc.
Doordat wij 's middags per ongeluk ineens in Seaworld zaten hadden wij nog geen hotel geboekt voor de nacht. Dit was nog een flinke klus. Na 3,5 uur verschillende stadjes en hotels te hebben afgereden hadden wij in lake Elsinore eindelijk een hotel gevonden.