8 augustus Sedona en Phoenix - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Jorge/Saskia Mendez/Steenbakkers - WaarBenJij.nu 8 augustus Sedona en Phoenix - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Jorge/Saskia Mendez/Steenbakkers - WaarBenJij.nu

8 augustus Sedona en Phoenix

Blijf op de hoogte en volg Jorge/Saskia

08 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Phoenix

Vanmorgen zijn we vertrokken naar Sedona. Dit was ongeveer een uur rijden. Sedona bevindt zich in een vallei die, qua hoogte, ongeveer halverwege het noordelijke gelegen Colorado Plateau en de zuidwestelijk gelegen Sonoran Desert ligt. De fameuze rode rotsen zijn gevormd in een rotslaag die bekend staat als de Schnebly Hill Formation. Deze rotssoort, die bestaat uit oranje- en roodgekleurd zandsteen, komt alleen maar in deze omgeving voor. Dankzij de vruchtbare bodem en de aanwezigheid van voldoende water groeien hier veel bomen, cactussen en andere planten. Het vele groen vormt een erg mooi contrast met de rode rotsen en de vaak helder blauwe hemel. Naast de mooie omgeving hebben wij ook genoten van de mooie, leuke en oude winkels. Het was duidelijk een cowboy/indianenstraat. Naast deze winkels was er ook een winkelcentrum geheel gericht op kunst. Er waren heel veel galerieën en er stonden verschillenden kunstwerken in de winkelstraat opgesteld. Dit was een erg mooi gezicht. Zowel Jorge als ik hebben hier hele mooie nieuwe schoenen gekocht.
Nadat wij alles bekeken hadden zijn wij doorgereden richting Phoenix, deze reis duurde twee uur. Tussendoor zijn wij gestopt bij een shoppingmale. Dit was een heel groot outlet winkelcentrum, met veel merkkleding, waar wij heerlijk hebben geshopt. De outletprijzen schelen enorm veel met de prijzen in Nederland. Daarnaast hebben ze ook in veel winkels een hele andere collectie. Erg leuk om dit te zien en flink te shoppen. Door het shoppen was het best laat geworden, waardoor wij onze eindbestemming Blythe niet meer gingen halen. We hebben daarom in een hotel Days Inn geslapen, 20 min van de stad Phoenix vandaan.