7 augustus Bryce Canyon, Lake Powell en Flagstaff - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Jorge/Saskia Mendez/Steenbakkers - WaarBenJij.nu 7 augustus Bryce Canyon, Lake Powell en Flagstaff - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Jorge/Saskia Mendez/Steenbakkers - WaarBenJij.nu

7 augustus Bryce Canyon, Lake Powell en Flagstaff

Blijf op de hoogte en volg Jorge/Saskia

07 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Flagstaff

Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan het regende een klein beetje en het was erg koud. Na het douchen en het opruimen van onze tent zijn wij met onze eigen auto naar de overlooks Farview Point, Rainbow & Yovimpa points gereden. Hier hebben we hele mooie foto's kunnen maken van het prachtige uitzicht over Bryce Canyon. Rond 12 uur zijn wij vertrokken naar Lake Powell (een kunstmatig meer), om daarna een kijkje te nemen bij de Antelope Canyon. Deze reis duurde ruim 3 en een half uur. Lake Powell hebben wij bekeken vanaf de auto, omdat het niet zo goed weer was en omdat we graag zo snel mogelijk naar Antelope Canyon wilde. We hadden al veel gehoord over deze Canyons. Antelope Canyon bestaat uit twee kleine canyons, genaamd Lower Antelope Canyon en Upper Antelope Canyon. Het gaat hier om zogenaamde slot canyons. Dit zijn smalle kloven die door water of modder zijn uitgesleten. Deze smalle kloven zijn het mooiste te bekijken als er zonlicht doorheen schijnt. In het plaatsje Page zijn wij gestopt om bij een visitor center navraag te doen over deze Canyons. Helaas kregen wij daar te horen dat je deze Canyons alleen onder begeleiding kon bekijken en dat het nu te slecht weer was, waardoor alle excursies afgelast waren. Aangezien we niet zeker van goed weer waren voor de volgende dag, hebben wij besloten om onze reis voort te zetten richting Flagstaff. Hier hadden wij in Page een hotel geboekt. Deze reis zou twee uur duren, helaas kwamen daar ruim twee uur bij, omdat er een highway was open gebroken. We moesten nu helemaal omrijden door het indianenreservaat heen. Dit zijn mooie, maar lange ritjes. Als je hier om moet rijden ben je zo 2 of 3 uur verder. Daarom hebben Jorge en ik beide gereden. Het omrijden gaat helaas niet zo snel als bij ons in Nederland. Rond 20:00 kwamen wij bij ons hotel aan, hotel 8. Het was een lange zware dag, door het vele rijden. Naast het hotel zat het restaurant Denny's, hier hebben wij gegeten en zijn daarna lekker naar ons bed gegaan.